BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sivut

keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Miksi tämä on nykyään vaikeampaa?


Hitto vie.. Vähillä syömisillä eläminen on nykyään paljon vaikeampaa kuin ennen. Ennen päivästä selvisi 500 kalorilla ja nälkä ei iskenyt kertaakaan. Nyt puolet isommalla kalorimäärällä on nälkä jatkuvasti. Olin jo ehtinyt tottua siihen, että vuosiin ei näläntunnetta ollut ollenkaan. Ja se oli hienoa..
Nyt kun olen noudattanut ravitsemusterapeutin neuvoja ja syönyt 4-5 kertaa päivässä, niin tuo näläntunne on palannut... Ja se on tuonut mukanaan pari lisäkiloa kaverina. Kohtalaisen perseestä.
Minä vaan ilmeisesti olen sitä ihmistyyppiä, joka lihoo pelkästä ruuan ajattelusta. Kai se on vain pakko hyväksyä tuo tosiasia ja heittää ravitsemussuositukset romukoppaan. Jos jatkaisin "oikealla tavalla" ruokailua, niin vuoden loppuun mennessä painaisin tätä lihomisvauhtia lähes 70 kiloa. Ei kiitos.

Miten ihmeessä sitä on lihonut reilussa puolessa vuodessa kahdeksan kiloa? No näköjään sillä, että syö ravitsemussuositusten mukaisesti ja aktiivisesti blokkaa ajatuksia kehostaan. En siis juurikaan ole ajatellut miltä näytän tai tunnun. Minulla ei nykyisessä asunnossa edes ole kokovartalopeiliä, koska inhoan peilikuvaani. On ollut helpompi olla ajattelematta koko asiaa. Ei olisi kannattanut..
Ai mikä minut herätti tajuamaan, että kohta ollaan taas sotanorsun mitoissa? Valokuvat.. Kaveri otti eräässä tapahtumassa minusta valokuvia ja lisäsi ne Facebookiin. Ja se sai minut tajuamaan, että nyt on taas lihottu. Kuvista on selkeästi nähtävillä kaksoisleuan alku. Hyi helvetti.
Pienen pömppiksen nyt vielä voin sietää, mutta lihavaa naamaa en. En tajua miksi minulla lävähtää kaikki läski naamaan. Kasvojen perusteella voisi kuvitella, että painan +10kg enemmän... Kadehdin niitä ylipainoisiakin ihmisiä, joilla on solakat kasvot. Miksei minulla voi olla?
Ja minä en edes käytä alkoholia tai suolaa/suolaisia tuotteita, joka selittäisi tuon turvotuksen..


Ja miksi laihdutan taas alle 1000kcal/pvä tahdilla? No siksi, että en ole aiemminkaan laihtunut mihinkään isommilla määrillä vaan paino on joko jumittanut paikoillaan tai jopa noussut.
Ja jos tosiaan olen lihonut noin paljon 1800-2000kcal/pvä kalorimäärillä, niin eipä siinä mitkään 1500 kalorin "dieettaamiset" auta. Ja koen kumminkin olevani kuitenkin ihan suht aktiivinen liikkuja koirien kanssa ja muutenkin, joten liikkumattomuudenkaan ei pitäisi selittää tuota painonnousua noilla syömisillä. Jokseenkin epäilen koko ravitsemussuositusten järkevyyttä ja en yhtään ihmettele, että iso osa suomalaisista on ylipainoisia..

ps. Hyvin on turhat juhannuksen mukanaan tuomat turvotukset saatu pois, kiloja tänään 59,4.

0 ajatusta: