BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sivut

tiistai 17. toukokuuta 2011

"Mikä on fiilis tänään?"

Niin.. Tuon kysymyksen kuulen nykyään päivittäin Siltä Eräältä.
Välillä huolehtiminen ärsyttää, mutta suurimman osan ajasta se tuntuu silti hyvältä. Eipä kovin moni utele toisen vointia - vaikka välillä ehkä olisi aihetta.. Itsekin olen syyllistynyt tähän useammin kuin kerran ja oikein hävettää moinen.
On eri asia kysyä ohimennen "mitä kuuluu?" kuin kysyä aidon kiinnostuneesti "miten sinulla menee?".
Minulla on Sen Erään lisäksi muutama ihminen, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita siitä mitä minä pääni sisällä pyörittelen. Ja heille välillä yritän mieltäni hieman raottaakin, usein se on vain vähän turhan hankalaa.. En vain löydä sopivia sanoja ja tyydyn mutisemaan en-tiedää ja muuta ympäripyöreää.


En oikein itsekään tiedä ollaanko tässä menossa ylös- vai alaspäin. Ihmeellistä tuntemusten ristiaallokkoa ollut taas tämä minun elämäni viime aikoina..
Lukuvuoden loppupuoli meni täysin päin persettä. Ihan vain sen takia, että en saanut itseäni tekemään asioita, jotka olisi pitänyt ehdottomasti tehdä.. Nytkin olisi kirjoitettava kuutisen sivua tekstiä perjantaihin mennessä ja analysoitava vielä muiden tekstejä.. Huoh... Ei kukaan olisi nähnyt opiskelumotivaatiotani..? Jos sellainen tulee vastaan, niin käskekää palata kotiin välittömästi..
Olen kuitenkin saanut aikaiseksi edes jotain: varasin lääkäriajan pikkuvaivan takia, joka on vaivannut minua reilu puoli vuotta.. Miten normaaleiden asioiden suorittaminen voi olla näin vaikeaa..?
Lisäksi kävin jättämässä toimeentulotukihakemuksen sossuun.. Saa nähdä milloin saavat aikaiseksi tehdä päätöksen ja mitä se päätös sitten sanoo.. Toivottavasti ei tarvitsisi lähteä valitusrumbaan, tuntuu siltä että minulla ei energia riittäisi sellaiseen..


Tänään olo on jotenkin hieman keveämpi kuin pari päivää sitten.
Se Eräs tuli luokseni yöksi, kunhan olin kotiutunut reissun päältä. Hän on ollut hieman omituinen muutaman päivän ja puhuttiin sitten asioita halki monta tuntia. Nukkumaan päästiin, kun aurinko oli jo noussut.
Sen Erään kanssa keskustelu helpotti oloani.. Aiemmin tuntui siltä, että hänen kummallinen käytöksensä johtuu siitä, että minä olen tehnyt jotain.. En kuulemma ole.
Kuulemma työt stressaavat, kun joutuu tekemään töitä syömishäiriöisten kanssa. Ja ymmärtäähän tuon.. Syömishäiriöiden paranemisennuste on kuitenkin aika surkea ja kuolleisuus korkeaa verrattuna muihin mielenterveyden häiriöihin.. Kai tuo pistää miettimään kuinka pienestä se minunkin elämäni voi olla kiinni.. Olen kyllä hänelle sanonut, että kyllä minä nyt koean keskittyä elossa pysymiseen kuoleman tavoittelun sijasta..
Aiemmin lisäksi ajattelin, että Se Eräs on vain jostain syystä pistänyt jonkun supermustasukkaisuusvaihteen silmään, koska hän haluaa lähes aina tietää missä menen ja kenen kanssa.. Mutta nyt ajattelen hieman toisella tavalla... Hän ilmeisesti oikeasti pelkää, että minä jään ikuiselle aamulenkille ja etsin hyvän hirttopuun tms.
Nyt vaan hieman hirvittää, että "pakottaako" hän minut hoitoon jossain pisteessä.. Tavallaan sitä haluaisi, mutta toisaalta taas ei. En koe tarvitsevani sitä nyt. Haluan jostain syystä rämpiä itsekseni tässä suossa, johon olen onnistunut itseni sotkemaan. Jos tämä taistelu hävitään, niin sitten se on tarkoitettu niin.


Leikin pitkästä aikaa mittanauhalla ja kamerallakin... Eipä ole hurraamista. Pakko tehdä asialle jotain.
Aiemmat kuvat ovat täällä.


Mitat:
paino: 57,9 kg
vyötärö: 67,5cm
lantio: 93,5cm
reisi: 56cm
rinnan alta: 74cm
käsi (olkavarsi): 26,5cm
 
Mittanauha ei valehtele... Minä turpoan kuin pullataikina... Tämän on yksinkertaisesti loputtava.
Kyllä tuo läskiensä paljastaminen näin "julkisesti" thinspaa melkoisesti.. Jotenkin häpeää vielä enemmän, joten asialle on pakko tehdä jotain.

-----

ps. ..on se kumma, kun pitää spekuloida jollain nuorten keskustelupalstalla kuinka lihava/pyllytön/päästäni vialla minä olen. 
Tuli tiedättekö tosi hyvä mieli...

Toki minä itse elämästäni kirjoitan ja teen siitä samalla "julkista", mutta ne kommentit voisi laittaa suoraan blogiin. 
En ole yhtää (epämiellyttävääkään) kommenttia ikinä jättänyt julkaisematta.

4 ajatusta:

Anonyymi kirjoitti...

sulla on aivan mieletön kroppa! olisit vain onnellinen siittä, mä en tiä miten mä kirjottasin asian sillai että sä jääräpääki tajuaisit sen. enkä varmana oo ainut kuka on samaa mieltä.

mut hei tsemppii kummiski toivottavasti sä saat asias järjestyksee :)

p.s me ei sit tunneta mistää, jos jäit miettii et kuka oon.

pirttis kirjoitti...

anon: kun sitä näkisikin itsensä "mieletön kroppaisena".. Mutta ei..

Kiitos kuitenkin kommentista & tsempityksestä :)

Anonyymi kirjoitti...

Joo anonyymi, mut mitä ihmettä oikeesti ? Sul on ihan sika hyvä kroppa ! En tajuu yhtää mitä sä lasket noit kaloreit, sul on iha sika hyvä vatsa & sillee ! :D hei pliis toi alkaa olla jo vähä sairast, olet aika laiha & todellaki hyvä kroppa .

pirttis kirjoitti...

^En kyllä välillä tajua itsekään mitä minä sekoilen, mutta vanhoista pinttyneistä tavoista on vaikea päästä eroon + kun itse näkee sitä läskiä joka puolella..