BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sivut

lauantai 31. joulukuuta 2011

Uusi vuosi - uudet kujeet?


Yleensä en tee uudenvuodenlupauksia, mutta tänä vuonna minun on kerta kaikkiaan pakko. Minä lupaan ja pyhästi vannon kautta kiven ja kannon, että saavutan 53kg tänä vuonna. Ehkä jopa sen viisikymmentäkin. Ensimmäinen välitavoite on 55kilossa.
Meinasin tänään pyörtyä järkytyksestä, kun uskalsin hiippailla vaakaan viikkojen tauon jälkeen. 60,0. Hevonvitunkuusikymmentäsaatanankiloa. Tämä peli ei vetele, nyt lähtee läskit, sanon minä. Siltä seisomalta menin ja tein itselleni kuukausia kestävän treeniohjelman. Tänään ohjelmassa oli tavallista pidemmän lenkin heittäminen ja 70min kuntopyöräilyä ja sehän tapahtui! Huomenna sitten lihaskuntorääkkiä. Herkut ja se alkoholi ovat pannassa. Alkoholin maistuminen kyllä näkyy tässä kropassa: keskivartalolle on alkanut kehittyä jotain, joka muistuttaa kuivausrumpua – nyt kaivetaan se vanha pyykkilauta esiin keinolla millä hyvänsä!

Olen saanut miehen houkuteltua kuntoiluinnostukseen mukaan. Nyt hän on omasta kuntoilustaan niin tohkeissaan, ettei ehdi vahtimaan minun tekemisiäni  ja hyvä niin.
Hän käväisi ostamassa meille protskujauhettakin, joka sopii minulle paremmin kuin hyvin sillä proteiininsaantini jää lähes aina auttamatta alakanttiin, kun koettaa nipistää kaloreista. Ja ei, tästä ei tule yhtään sen terveellisempää dieettiä kuin aikaisemmistakaan. Tiedän kyllä, että laihtuakseen täytyy myös syödä ja jaadajaadajaa, mutta rakastan kyllä sitä syömättömyydellä laihtumista. Joten nytkään ei nähdä pirttistä, joka söisi kuin hevonen ja treenaisi kuin hullu vaan saatte tyytyä tähän ”syön kuin kaniini ja keho saa roikkua mukana parhaansa mukaan”-tyyppiin.

Tänään tein taas pitkästä aikaa ruokaa (on elelty vähän epäterveellisesti valmisruuilla, kun on laiskottanut liikaa) ja hyvää (ja kevyttä!!) keittoa tuli! Inkivääriä olisi voinut laittaa luultavasti myös enemmän, mutta olen vielä hieman kokematon sen käytön kanssa, joten..
Kas tässä:

KIRKAS KASVISKEITTO

1600g kaalia
500g porkkanaa
140g selleriä
10g inkivääriä
185g sipulia
2 x Fond ”Du Chef” vege-kuutiota
muut mausteet: suola & reilusti paprikajauhetta

Ensin porkkanat paloiksi ja kiehuvaan veteen. Seuraavaksi sekaan viskataan sellerin palat, jonka jälkeen lisätään sipulit ja inkivääri. Inkivääri lisätään hyvin pieneksi pilkottuna taikka raasteena. Viimeiseksi kaali, fondit sekä mausteet. Lisäilin vielä hieman vettä lopuksi.
Minä keittelin tuota hiljalleen reilu tunnin, jotta kaali olisi tarpeeksi pehmeää.
Mainittakoon nyt viimeisenä se kaikkia ehkä eniten kiinnostavin asia: tuosta tuli 6 litraa keittoa eli yksi desi sisältää 13,2kcal.

2 ajatusta:

Anonyymi kirjoitti...

Hei! Eikö kannattaisi harkita laihdutusta terveellisesti? Jos siis haluat laihduttaa.. Esim mallia voisit ottaa blogspot.myprojectisme.com
Pysyy myös psyykkinen olo parempana kun ei ole kokonaan syömättä! :)

pirttis kirjoitti...

Kiitos kommentista, mutta itse olen luopunut siitä terveellä tavalla laihduttamisesta - olen sitä kyllä yrittänyt, mutta aina se lipeää tähän.