BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sivut

torstai 24. syyskuuta 2009

Tänään päätin, että kohta taas kokeillaan. Toivottavasti viimeistä kertaa.

Puuh... Edellisestä laihdutuskokeilusta on aikaa n. puoli vuotta. Sain n. kolmessa kuukaudessa pudotettua painoa yli 11 kiloa ja painoin vain 60,8 kg.
Nyt kilot ovat kovaa vauhtia tulossa takaisin... En tahdo enää ikinä painaa yli seitsemääkymmentä kiloa! Kovasti puntari on hiipimässä kuitenkin jo 69 kilon tietämille.

Olen 166cm pitkä ja tavoitepainoni on 58kiloa. Tuolloin BMI:ni olisi 21 nykyisen +25 sijasta.
En kuitenkaan tahdo "kuihduttaa" itseäni vaan laihdutan ruokavaliomuutoksen ja liikunnan avulla.
Sivun oikeasta laidasta löydät käyttämäni juoksuohjelman. Tuon lisäksi aion tehdä 2-3 kertaa viikossa lihaskuntoa sekä käydä päivittäin koiran kanssa lenkeillä.
En voi ottaa koiran ulkoilutusta osaksi juoksuohjelmaa, koska kyseessä on puolivuotias pentu, jonka nivelet ja luusto eivät vielä kestä pitkäkestoista juoksemista (varsinkaan asfaltilla).
Tavoitteenani onkin kohottaa kuntoani sen verran, että voin ensi vuonna koiran kasvun pysähdyttyä lenkkeillä tämän kanssa. Haaveissa olisi aloittaa canicross eli koirajuoksu.

Olen taas jo pidemmän aikaa tuskastellut vyötärölle kertyneen rasvakertymän vuoksi, mutten ole aiemmin saanut aikaiseksi aloittaa painonpudotusta uudelleen.
Tänään oltiin miehen kanssa iltalenkillä (nämä meidän koirankusetusiltalenkit ovat melko minimaalisia koiran nuoren iän vuoksi, kävellään n. 3km) ja tuli puheeksi se kuinka olemme menossa muutaman vuoden kuluttua naimisiin ja kuinka minä tahdon olla silloin pienempi, jotta voin pitää nättiä mekkoa. Jotain kautta keskustelu polveili siihen kuinka kannattaisi laihduttaa jo aiemmin ja kohottaa kuntoa koiran vuoksi.
Olin muutamaa viikkoa aiemmin löytänyt tuon juoksuohjelman eräältä keskustelupalstalta ja tulostanut sen valmiiksi odotellen kuntoilukärpäsen puremaa. Nyt se sitten puraisi!
Ja ihana avomieheni lupasi taas tukea ja tsempata minua päätöksessäni :)
Kunpa en lannistuisi joidenkin sukulaisten ja tuttujen puheista.. Voin kuvitella: "no jaa.. saa nähdä kuinka kauan tulokset pysyvät".
Pitää vaan koettaa kulkea pystypäin ja näyttää epäilijöille mihin minä oikeasti pystyn!

Nyt olen pienessä nuhassa, joten kuntoilu alkaa vasta maanantaina. Tämä ei kuitenkaan ole "aloitan huomenna"-laihdutus, joka ei kuitenkaan ala ikinä, vaan oikea lupaus!

2 ajatusta:

Anonyymi kirjoitti...

tsemppiä!

Anonyymi kirjoitti...

Mulla tuli ihan sama fiilis tänään. Nyt on oikeasti pakko aloittaa, koska olen lupaillut sitä itselleni viimeiset neljä viikkoa.