BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sivut

maanantai 16. huhtikuuta 2012

Menninkäisenä Mikä-Mikä-Maassa

 
Olo on todella sekava. En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella vai pitäisikö ylipäätänsä ajatella yhtään mitään.
Mirtazapinit ovat auttaneet nukahtamisessa, mutta vieneet sitten mukanaan viimeisetkin syömisen kontrolloinnin rippeet. Syön kaiken mikä eteen tulee. Ja kauppaan on kulunut ihan hillitön määrä rahaa viimeisen viikon aikana.
Olen ahminut ja ahminut, MUTTA en ole oksentanut. En vain oikein tiedä onko se hyvä vai huono asia. Syöminen nyt ainakin on huono juttu.. Jos en olisi syönyt niin paljon, ei tarvitsisi miettiä deletointeja.. Toisaalta en haluaisi oksentaa, mutta toisaalta taas en haluaisi pitää ruokaa sisällänikään.
Miten ihminen onkaan osannut tehdä syömisestä itselleen näin suuren ongelman?

Nyt on ehkä taas ryhdistäydyttävä ja otettava itseään niskasta kiinni. En vain enää oikein tiedä miten se tapahtuu.. Olen epäonnistunut aivan liian monesti. En tiedä jaksanko enää yhtään pieleen mennyttä laihdutusprojektia.
Luin pari viikkoa sitten Sofi Oksasen Stalinin Lehmät-kirjan ensimmäistä kertaa. Tunnistin itseni liian monesta kohdasta. Ehkä eniten minuun kolahti se, että tietyssä kilomäärässä pysyttely oli päähenkilölle täyttä työtä.. Minäkin olen jo vuosia pyörinyt jossain 55:n ja himppa alle kuudenkymmenen kilon paikkeilla. Ja eipä tuo tuosta muuksi näytä muuttuvan. Itkuhan tässä meinaa päästä.

En tiedä yhtään paljonko painan. Liikaa. Se on varma
Minut kyllä punnittiin tänään, mutta sain olla vaa'assa selin.
En halu tietää kuinka paljon painan. Ja toisaalta taas haluan.
Terveydenhoitaja näytti mietteliäältä punnituksen jälkeen. Syömishäiriö väittää, että se on selvä merkki liikalihavuudestani.
En tiedä mitä ajatella..


Tänään vietin lähes puolitoistatuntia keskustelemassa ongelmistani. Ja enää en oikeastaan edes muista mistä me puhuimme..
Syömisestä, ravitsemusterapialähetteestä, vanhempieni vaatimuksista, kesän rahoitusvaihtoehdoista...
Minun ei kuulemma pitäisi mennä töihin vaan ottaa kursseja. En oikein tiedä miten tuo käytännössä toteutuisi.. Töitä en kylläkään ole edes jaksanut hakea.. Terveydenhoitaja sanoi, että minun ei pitäisi ottaa tuosta stressiä vaan keskittyä siihen, että ylipäätänsä jaksan pyörittää arkea.
Tuntuu, että minä vain lusmuilen. Tuntuu, että minun pitäisi pystyä paljon parempaan kaikessa mitä teen. Olen huono ja arvoton. Tilantäyttäjä.

Puhuimme myös The Kirjeestä ja sen sisällöstä.
Olin esittänyt siellä kysymyksiä: "Miksi minun pitää olla tällainen? Miksen voi olla normaali?"
Terveydenhoitaja katsoi minuun ja sanoi: "Sinähän olet normaali. Sinulla vain sattuu olemaan pari pientä ongelmaa, jotka voidaan kyllä korjata."
Jostain syystä tuosta tuli hyvä olo. Ehkä minut voidaan tosiaan korjata. Ehkä minusta tulee vielä eheä jonain päivänä?


Kerron paljon ajatuksistani noissa istunnoissa. Luottamus on alkanut rakentua minun ja minua hoitavien henkilöiden välille.
Yhtä asiaa en kuitenkaan ole kertonut. En ole kertonut eräistä ajatuksista. Ne ajatukset eivät kai ole kovin järkeviä. Mutta nuo ajatukset saavat minut jollain tapaa tyyneksi, rauhaa kaiken kaaoksen keskellä.
Ajattelen usein itsemurhaa. Minulla on keinot ja välineet toteuttaa se. Olen miettinyt miten sen tekisin: mitä menetelmää käyttäisin, kenelle jättäisin kirjeet, missä koira ja mies olisivat tapahtuma-aikaan ja niin edelleen.
Jotenkin ajatus siitä, että minulla on "tarpeen vaatiessa" keino paeta kaikkea tätä lopullisesti, rauhoittaa minua. Hullua.
Älkää nyt saako sätkyjä siellä, en minä (vielä ainakaan) aio itseäni lopettaa. Ehkä elämässä on toivoa.

2 ajatusta:

Onsire kirjoitti...

Voi rakas pieni siellä jossain! Minä saan sätkyn! <3 *hug!* Ollaan kuule samaa ikä luokkaa ja mä tiedän tasan mitä sä käyt.
Mä olen käynyt nuorempana nää asiat läpi ja sä selviät kyllä <3 :3

Mutta et todellakaan ala tappamaan itseäsi <3 Niin paha olo sulle ei saa tulla. Ja jos tulee, niin puhu siitä. Miehellesi, ja nyt kun / tai siis on mahdollisuus sun lääkäreille ja tälläisille puhua niin niille kerrot. <3 Koska .. sulla on paljon näkemättä ja kokematta. :3 <3

Mietippä kun vanhempasi / miehesi joku saa kirjeen jossa lukee sun pahastaolosta ja minkälaisen ratkaisun oot mennyt tekemään.. kuvittele se tuska ja pelko kun ne lukee sen. Kuvittele kuinka niitä pelottaa ja mikä tuska niillä on alkaa järjestelemään sun hautajaisia saatika kaikkea... (en saarnaa, annan /heitän sulle toisenlaisen näkökohdan ja kannustan vaan..kannustan elämään painotan).
Se on kamalaa. Mä olen hoitanut yhden kaverin vieressä tälläistä tapausta. Ja vaikka itse ihminen(entinen ihminen) ei ollut tuttu, mutta se oli järkyttävää.

Pysy elossa ja kirjottele meille ja sinnittele. <3
Luulen, että sun kehos ja lääkitys on antanut sulle nyt ruokahalua ja se on hyvä. Mutta usein myös se rauhottuu ja jos ei, kerro lääkärille, aina pystyy vaihtamaan lääkitystä. Mutta sulla voi aika varmasti helpottua tuo ruokahalua. Malta hetki vielä. <3

V-O-I-M-I-A <3

pirttis kirjoitti...

Onsire: kiitos kannustavista sanoista, oikein sydäntä lämmitti lukea tekstisi <3

Juu-u.. Tiedän, että itsemurha ei olisi kovin järkevä ratkaisu ja läheisille se olisi aivan liikaa. Ehkä se on yksi syy siihen, miksi vain ajattelen asiaa.
Jollain kierolla tavalla ajatus kuitenkin saa minut hieman rauhoittumaan.. Ihan vain pelkkä ajatus. Outoa.