BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sivut

keskiviikko 13. tammikuuta 2010

1 O O

Kyllä, tämä on sadas postaus!
Vastahan minä aloitin tämän blogin pitämisen :O

Tänään tuo turhautuminenkin helpotti kovasti. Huomenna käyn tekemässä sopparin työharjoitteluun ja olen siellä todennäköisesti kesään asti.
Eipähän tarvitse vähään aikaan miettiä noita työkuvioita.

Eilen illalla/yöllä kävin suihkussa ja tein ei-niin-miellyttävän havainnon:
hiukseni ovat ohentuneet huomattavasti ja niitä irtoaa jatkuvasti... En kestä! Minulla on ollut todella paksut hiukset, mutta tässä viimeisen vuoden aikana ne ovat harventuneet.. :(
Keho alkaa ilmeisesti ilmoitella, että kaloreita pitäisi nostaa... Ja sen teen! Ensi viikolla, kunhan olen kotiutunut reissusta. Ihan varmasti!

Käsittääkseni "normaalilta" ihmiseltä lähtee n. 0-5 hiusta, kun ottaa kaikki hiukset käteen ja vetää. Tämä tietty toimii vain pitkähiuksisilla.
Ainakin muistelisin jostain lukeneeni tällaisen tiedon, toivottavasti en ihan hirveästi huijaa!

Tuosta hiusasiasta "panikoituneena" söin eilen yöllä vielä pienen palan leipää. Oli kyllä hyvää...
Eli kaloreita tuli eiliseen vielä n. 100 lisää. En edes tajunnut punnita leipää tunnekuohuni vuoksi, joten kaloreista en tarkkaan tiedä...

En malta odottaa perjantaita, enää kaksi yötä.. Kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa :)

PÄIVÄN THINSPO

Katy Perry


Syömiset:

385g eilistä keittoa - 154kcal
200g makaronia + ketsuppia - 232kcal
200g kanaa - 224kcal
tee - 3 kcal
Fanta-light limua - 21kcal
250g viinirypäleitä - 180kcal
=813kcal

6 ajatusta:

Josephine kirjoitti...

Tuosta hiusasiasta. Itse käytän tosi vähän maitotuotteita (eli vaikka sorrunkin usein jäätelöön se on lähestulkoon aina tehty tofusta tai soijasta) ja siksi syön päivittäin kalsiumtabletteja + D-vitamiinia purkista.
Ja huomaa kyllä heti, jos olen laiska ja olen pidemmän aikaa ottamatta, koska hiukset menee nopeesti huonoon kuntoon.
Eli suosittelen ehdottomasti koklaamaan noita tabletteja, koska mitä oon seurannut niin ei sullakaan taida täyttyä se 800mg (?) mitä kalsiumia pitäis saada :)

kukkeliskuu kirjoitti...

Vihaan kyllä kun tuo tukka tuppaa muutenkin olemaan tuhottoman värjäämisen jäljiltä huonokuntoinen, niin vielä kaiken lisäksi sitä tippuu hulluna senkin takia kun ei syö. Kerta kaikkiaan sietämätöntä ! Sama on tämä jäätävä untuva mitä on koko kehossa :/

pirttis kirjoitti...

Jospehine: kiitos muistutuksesta! Minulla siis on kalsium&magnesium-tabetteja + omega3-kapseleita, joita syön silloin kun muistan (eli aivan liian harvoin!).
Pitää koettaa muistaa napsia noita useammin.

harakkapää: minä olen onneksi (toistaiseksi) onnistunut välttymään tuolta untuvalta ja taistelen vain tämän hiustenlähdön kanssa :/

KANDEE kirjoitti...

normaalisti hiuksia lähtee 50-100 päivässä, mutta nopeesti se rupee näkymään hiusten liialla lähdöllä jos ei saa tarpeeks kalssiumia :/ suosittelen kalssiumtabletteja aivankuten josephine sanoi :)

Veera kirjoitti...

Kiitos, ja tsemiä sinullekin.

ja itse muistan lukeneeni 0-10?? tietysti varmaan riippuu mihin aikaan päivästä kokeilet. varmaan aamulla ennen hiusten harjausta lähetee enemmän kuin joskus muulloin...

<3

Anonyymi kirjoitti...

Hei

mun pikkusiskolla lähti hirvee määrä hiuksia ja kulmakarvat laihdutuskuurilla kun se laihdutti liian pienillä kaloreilla ja liian nopeasti. Eli kyllä tuo kalorinmäärä vaikuttaa varmasti hiusten kuntoon. Olen ite nähnyt läheltä tilanteen.